ردکردن این

سیال خنک کننده

سیال خنک کننده

ایرانول AF-G بر پایه اتیلن گلیکول و با استفاده از مواد افزودنی مناسب جهت جلوگیری از خوردگی قطعات داخلی موتور و زنگ زدگی تولید گردیده است .

  • D-3306ASTM
  • 338ISIRI

طراحی شده جهت استفاده در خودروهای بنزینی و دیزلی سبک همچنین مناسب در موتورهای درون سوز صنعتی که سیستم خنک کننده آنها نیاز به یک ممانعت کننده در مقابل خوردگی و زنگ زدگی دارد.

سيال ضديخ مناسب را انتخاب کنيد و آن را در خارج از سيستم خنک کننده با آب مقطر و يا آب شهر به نسبت 50-50 (محلول 50 درصد حجمي ضد يخ و 50درصد حجمي آب) به طور کامل مخلوط کرده وسپس به سيستم خنک کننده منتقل نماييد.

  • از اختلاط مايعات خنک کننده در سيستم رادياتور خودداري کنيد.
  • در صورت استفاده از آب شهر در عمل اختلاط، سختي آب نبايد بيشتر از 170ppm باشد تا از ايجاد رسوب در لوله ها،‌ جلوگيري گردد.
  • در تهيه محلول آبي ضديخ بايستي شرايط کارکرد موتور و توصيه سازنده ي خودرو در نظر گرفته شود.
  • در صورت عدم وجود منبع انبساط در سيستم خنک کننده،‌ با درنظر گرفتن 5٪ انبساط حجمي براي محلول ضديخ (50-50)،‌خالي گذاشتن 5٪ از حجم سيستم خنک کننده الزامي است.
  • براي اختلاط بهتر آب و سيال خنک کننده، موتور را روشن کنيد تا مدتي کارکند. پس از خاموش کردن موتور و حصول اطمينان از خنک شدن سيال، مجددا سطح مخلوط خنک کننده را بازديد کنيد. اگر سطح مايع از خط نشانه پايين کمتر است به آن مايع (سيال با نسبت 50-50) اضافه کنيد.
  • محصولات پایه گلیکولی غیر قابل آشامیدن و سمی می باشد .
  • ایرانول AF-G در تمامی فصول قابل استفاده بوده و با تغییر فصل نیاز به تعویض ندارد.
  • زمان تعویض سیال خنک کننده براساس توصیه سازنده خودرو می باشد .

هرگز از الکل يا متانول به عنوان سيال خنک کننده استفاده نکنيد ،‌ زيرا که قطعات موجود در سيستم رادياتور خودروها براي استفاده از اتيلن گليکول به عنوان سيال خنک کننده، طراحي شده اند.

  • قابل استفاده در تمامی فصول
  • محافظت سیستم‌های خنک‌کننده در مقابل زنگ‌زدگی و خوردگی
  • خاصیت عالی انتقال حرارت
  • سازگار با فیلترهای سیستم خنک‌کننده
  • سازگار با واشرها، بست‌ها و قطعات لاستیکی