سیال خنک کننده
سیال خنک کننده
ایرانول AF-G بر پایه اتیلن گلیکول و با استفاده از مواد افزودنی مناسب جهت جلوگیری از خوردگی قطعات داخلی موتور و زنگ زدگی تولید گردیده است .
- D-3306ASTM
- 338ISIRI
طراحی شده جهت استفاده در خودروهای بنزینی و دیزلی سبک همچنین مناسب در موتورهای درون سوز صنعتی که سیستم خنک کننده آنها نیاز به یک ممانعت کننده در مقابل خوردگی و زنگ زدگی دارد.
سيال ضديخ مناسب را انتخاب کنيد و آن را در خارج از سيستم خنک کننده با آب مقطر و يا آب شهر به نسبت 50-50 (محلول 50 درصد حجمي ضد يخ و 50درصد حجمي آب) به طور کامل مخلوط کرده وسپس به سيستم خنک کننده منتقل نماييد.
- از اختلاط مايعات خنک کننده در سيستم رادياتور خودداري کنيد.
- در صورت استفاده از آب شهر در عمل اختلاط، سختي آب نبايد بيشتر از 170ppm باشد تا از ايجاد رسوب در لوله ها، جلوگيري گردد.
- در تهيه محلول آبي ضديخ بايستي شرايط کارکرد موتور و توصيه سازنده ي خودرو در نظر گرفته شود.
- در صورت عدم وجود منبع انبساط در سيستم خنک کننده، با درنظر گرفتن 5٪ انبساط حجمي براي محلول ضديخ (50-50)،خالي گذاشتن 5٪ از حجم سيستم خنک کننده الزامي است.
- براي اختلاط بهتر آب و سيال خنک کننده، موتور را روشن کنيد تا مدتي کارکند. پس از خاموش کردن موتور و حصول اطمينان از خنک شدن سيال، مجددا سطح مخلوط خنک کننده را بازديد کنيد. اگر سطح مايع از خط نشانه پايين کمتر است به آن مايع (سيال با نسبت 50-50) اضافه کنيد.
- محصولات پایه گلیکولی غیر قابل آشامیدن و سمی می باشد .
- ایرانول AF-G در تمامی فصول قابل استفاده بوده و با تغییر فصل نیاز به تعویض ندارد.
- زمان تعویض سیال خنک کننده براساس توصیه سازنده خودرو می باشد .
هرگز از الکل يا متانول به عنوان سيال خنک کننده استفاده نکنيد ، زيرا که قطعات موجود در سيستم رادياتور خودروها براي استفاده از اتيلن گليکول به عنوان سيال خنک کننده، طراحي شده اند.
- قابل استفاده در تمامی فصول
- محافظت سیستمهای خنککننده در مقابل زنگزدگی و خوردگی
- خاصیت عالی انتقال حرارت
- سازگار با فیلترهای سیستم خنککننده
- سازگار با واشرها، بستها و قطعات لاستیکی